jednodniowy warsztat oparty o symulacyjną grę planszową ITERATE™
symulacja cyklu życia produktu technologicznego i aspektów związanych z jego wytwarzaniem i utrzymaniem
dla osób chcących wzmocnić swoje umiejętności zarządzania rozwojem produktu opartego o oprogramowanie
Wstęp
Jednodniowy warsztat oparty o autorską planszową grę ITERATE™ łączy symulację działań zespołu wytwarzającego produkt technologiczny z wykładem i dyskusją. Przedmiotem warsztatu są przede wszystkim rola Product Ownera i strategia rozwoju produktu, ale także działania zespołu projektowego oraz wykorzystywane przez niego narzędzia i praktyki.
Dzięki naszej symulacji dowiesz się dlaczego projekty technologiczne zajmują więcej czasu i pochłaniają więcej zasobów niż przewidywano, a przede wszystkim dowiesz się jak można temu przeciwdziałać. Dzięki potężnej dawce emocji warsztat dostarcza uczestnikom inspiracji odnośnie wykorzystania podejścia adaptacyjnego w ich codziennej pracy.
Cel i efekty warsztatu
Celem warsztatu jest zdobycie przez uczestników umiejętności związanych z wykorzystaniem podejścia iteracyjno-przyrostowego w rozwoju produktu technologicznego.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą:
wiedzieli z czego wynikają opóźnienia w realizacji przedsięwzięć technologicznych, znali najczęstsze przyczyny tych niepowodzeń i sposoby przeciwdziałania,
wiedzieli jak w nienaiwny sposób zarządzać ryzykiem projektowym,
potrafili prawidłowo wykorzystać adaptacyjne, iteracyjno-przyrostowe podejście do rozwoju oprogramowania,
potrafili świadomie wykorzystywać mechanizm analizy i adaptacji do doskonalenia strategii rozwoju produktu i procesu produkcji oprogramowania,
znali role scrumowe, zakresy ich odpowiedzialności, pozostałe elementy Scruma i najczęściej stosowane praktyki towarzyszące,
potrafili zarządzać backlogiem produktu,
potrafili zarządzać ograniczeniami projektowymi,
potrafili prowadzić rozmowy z interesariuszami.
Zakres warsztatu
Strategie rozwoju produktu.
Kontraktowanie i praca z interesariuszami.
Zarządzanie backlogiem produktu.
Rola Product Ownera – obowiązki i przywileje.
Planowanie w podejściu zwinnym, horyzonty planistyczne.
Monitorowanie przebiegu projektu, projekcje krótko- i długookresowe.
Grupa docelowa
Warsztat przeznaczony jest dla wyższej kadry managerskiej, inwestorów, członków zespołów projektowych - programistów, testerów, analityków, kierowników projektu, kierowników zespołów projektowych - oraz wszystkich osób zainteresowanych zastosowaniem rozwojem produktów technologicznych.
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy powinni posiadać ogólną wiedzę z zakresu zarządzania projektami informatycznymi lub posiadać praktyczne doświadczenie w produkcji oprogramowania.
Informacje dodatkowe
Gra symulacyjna ITERATE™ dostępna jest jedynie w języku angielskim, warsztat natomiast prowadzony jest w języku polskim lub angielskim w zależności od potrzeb.