Scrum Podstawy
- jednodniowe (4-6 godzin) szkolenie z podstaw Scruma
- zapewnia solidne fundamenty teoretyczne i praktyczne
- dla wszystkich chcących opanować podstawy Scruma i metod zwinnych
Wstęp
Scrum jest jedną z najpowszechniej stosowanych metod adaptacyjnych. Szczególnie dobre rezultaty przynosi w projektach o wysokim stopniu złożności i/lub ryzyka. Twórcy Scrum-a na ogół nie nazywają go metodyką, czy nawet procesem, lecz strukturą (framework) wokół której organizuje się praca zespołu.
Strukturę tę wyznacza zestaw prostych praktyk, mających swoje korzenie w Lean Thinking. Właściwie wdrożony Scrum poprawia organizację pracy, produktywność zespołu oraz jego zaangażowanie i w efekcie prowadzi do zwiększenia wartości produkowanego oprogramowania.
Cel i efekty szkolenia
Autorskie szkolenie Scrum Podstawy zarysowuje tło i okoliczności powstania Scruma, wprowadza w najważniejsze elementy jego struktury, definiuje role projektowe i związane z nimi zakresy odpowiedzialności oraz omawia kwestie związane z jego wdrażaniem.
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników podstawowej wiedzy na temat metody Scrum i korzyści wynikających z jej zastosowania w procesie wytwarzania oprogramowania.
Zakres szkolenia
- Wstęp do Agile Software Development
- Wstęp do Scrum-a
- Role i zakresy odpowiedzialności – Product Owner, The Team, ScrumMaster
- Minimalistyczne narzędzia – rejestr produktowy (Product Backlog), rejestr zadań (Sprint Backlog), rejestr blokad (Impediments Backlog)
- Przebieg iteracji (sprintu), praktyki i ceremonia
- Monitorowanie przebiegu prac, Sprint Burndown, definicja prędkości zespołu
- Analiza i adaptacja
- Monitorowanie przebiegu projektu, Release Burndown
- Podsumowanie szkolenia (retrospektywa)
- Sesja pytań i odpowiedzi
Grupa docelowa
Szkolenie Scrum Podstawy przeznaczone jest dla osób uczestniczących w rozwoju oprogramowania i chcących zaznajomić się z podstawami metod zwinnych (agile) oraz Scruma. Dotyczy to zarówno programistów, architektów oprogramowania jak i kadry menedżerskiej, która rozważa zmianę sposobu wytwarzania oprogramowania w organizacji, którą zarządza.